090408

Äntligen, finally och återigen äntligen.

Ett efterlängtat påsklov står för dörren och jag har massvis planerat.
Heeh, nej det var ljug. Jag har inget planerat. Förutom en biosväng med EK. Men det ska bli skönt att bara få slappna av och släppa allt vad enhetscirklar, trigonomitriska ettan och harmonisk svängning heter. Dock måste jag ta tag i Brott och straff och läsa ut den, muntlig redovisning på torsdag vecka sjutton och jag måste lämna in ett PM innan tisdag samma vecka.

Förövrigt så har sista dagen varit riktigt skön. Inställt indiviuellt val innebar sovmorgon och jag tog halv tio bussen in till stan. Mötte mina klasskompisar och mattelektionen började. Min lärare skrattade när han hörde hur vi diskuterade om uppgifterna och tyckte att det var riktigt kul. Själv vet jag inte om det var så kul, men hyfsat lätt endå.
Killarna var hungriga och det var dags för lunch så vi drog till den amerikanska delstaten som finns här i stan. För min del blev det pizza men fyra hungriga grabbar i sjutton års åldern tvingade restaurangen att ladda upp extra mycket kebabkött. För det blev fyra KT ++ utan grönt. På svenska, kebabtallrik, plus, plus, utan sallad. Trodde inte mina ögon då de fick serverat en full pizza tallrik med pommes och kebabkött. Nog var de tvungna att slakta fyra stackars får för att killarna skulle få sin mat.

Då vår extra långa lunch innan fysiklabben bidrog till lunch ute på stan så drog jag, A och B en sväng på stan innan vi började. Trevliga affärer så som Game, The Phonehouse och Apple store.. Men kul har man i deras sällskap.
Vi lyckades även slutföra fysiklabben med ganska fina resultat. Fast vi var inte snabbast. Förresten kan jag även meddela att det inte blir att läsa till civilingenjör med inriktning på vatten. Det lät inte roligt...



Kommentarer

Namn
Mail...
Blogg

Trackback