090428

Började denna grå, trista tisdag med att vakna av väckaren. Trött och inte var det någon sovmorgon idag inte. Nej, engelska nationella störde vår annars så perfekta morgon med start 11.15.

Vanliga bussen in till stan och sedan 8.30 började allvaret. Skriv vakten var en av de suraste jag någonsin har sett och jag trodde hon skulle smälla av vid några tillfällen. Ungefär en timme senare reste jag mig och lämnade in min uppsats om könsroller under 2000-talet.
Sedan satt vi ett bra tag i caféterian då nästa lektion inte började förrän kvart över elva.

Hamburgare till lunch gjorde så att några drog och käkade innan vi började. Då jag inte var hungrig skippade jag detta och satt och diskuterade med A om allt mellan himmel och jord. Åt dock efter kemin. Var ganska så hungrig då kan jag säga.

Dessutom fick vi boken Tankens trädgård idag. En bok som alla tvåor i Skellefteå har bidragit med dikter och några få har valts ut. Estetarna har gjort illustrationer och fotoelever har fotat. Så mitt lilla bidrag blev två dikter och en bild. Och allt kom med i boken. Super. Ska dessutom till Atorp i morgon och ja, vad det är där vet jag inte men det har med Tankens trädgård att göra. Det var någon slags prisutdelning eller så...



Kommentarer

Namn
Mail...
Blogg

Trackback