090607

Vi är inne i juni och temperaturen på nätterna överraskar med minusgrader. Är detta svensk sommar så sticker jag fortare än fortast.

I alla fall så håller pappa på och målar. Han har till och med tillåtit mig att måla det lilla huset där postlådan sitter, men nätt och jämt. Han är lite av en perfektionist, (nu ljuger jag visst så det knakar i tangentbordet, pappa är en STOR perfektionist) och självklart blir det bäst när han gör det själv. Inte mig emot, jag slipper ju måla! Fast det verkar som om min lediga dag på onsdag kommer att gå åt till att måla. Huset ska vara klart innan midsommar har mamma bestämt. Så det så.

I går så var vi i Bureå kyrkan på konfirmationsgudstjänst. Min näst minsta kusin konfirmerade sig och det skulle firas. Det blev paj och sedan tårta hemma hos dem. Riktigt trevligt var det.

Körde lite bil igår också, den här gången med mamma. Hon börjar bli allt bättre. Håller inte i sig alls lika mycket som tidigare och andas inte riktigt lika djupt heller. Snart kanske man kan köra med både pappa och mamma.



Kommentarer

Namn
Mail...
Blogg

Trackback