090615

Fredagkväll var riktigt trevlig. Vi var till Bergsbyn jag och Elinx2. Köpte glass och cyklade sedan till Linnea den stackarn som fått knät ur led. Vi såg film hos henne och cyklade hem.

Redan då började jag att frysa, inte ovanligt så jag tänkte inte på det mer. Vaknade upp på lördagen, hade lite ont i halsen men inte mycket. Skulle till Joypeak med Erik för att jobba lite där. Vakta en av hoppborgarna. När vi stått där i ungefär tjugo minuter så började jag få ont i magen. Ingen fara på taket tänkte jag men när det började flimra för ögonen och alla färger flöt ihop till en enda röra och det kändes som att jag skulle svimma. Ja, då gick det inte att ignorera längre. Lämnade Erik i sticket, ringde pappa och han kom och hämtade mig. Lade mig i soffan och låg kvar där hela dagen. Det kändes lite bättre framemot kvällen, kunde äta middag och så. Men jag somnade i soffan efter åtta och när pappa väckte mig så var det inte alls så bra. Gick och lade mig i sängen för att försöka sova bort allt. Trodde jag ja. När jag vaknade i går morse så hade jag så ont i halsen att det var svårt att svälja, ont i kroppen och inte mycket livslust kvar. Nej, jag fick en glass av pappa och det var väl det enda som jag lyckades få i mig. Tog en dusch för att bli varm men inte blev det något bättre av det inte. Nej så jag lade mig igen i soffan och frös som en hund, väntade på att mamma skulle komma hem. Hörde att pappa pratade med mamma i telefon och sade att vi nog var tvungna att fara till sjukhuset. Aldrig i livet att jag skulle dit, nog klarar jag mig så länge jag får vila lite. Det var väl mina tankegångar. Mamma kom hem, kikade på mig. Ville titta i halsen men jag hade svårt att gapa. Hon tog tempen på mig. 38,5. Ops, nu var det visst bara att bita ihop och fara till sjukhuset. Sagt och gjort, efter att mamma ringt och pratat med sjukvårdsupplysningen så for vi. Fick vänta en liten stund innan jag fick träffa sjuksköterskan. Trött som ett as och självklart ville hon att jag skulle prata, nej inte går det så sjukt ont i halsen som jag hade. Hon stack mig i fingret och tog något prov, provade febern, 38,8 den här gången. Sade sedan att jag luktade som halsfluss och att jag skulle få träffa en läkare. Det gick ganska fort och jag fick komma in till läkaren. Han kikade mig i halsen, inga funderingar. Det var halsfluss. Jag led av penicillinbrist och det var bara att ta en kur så skulle det bli bra.

I dag lever jag på två alvedon var fjärde timme och lite fil. Kan fortfarande inte prata men det börjar kännas bättre. Det värsta med hela alltet är att jag inte kan jobba. Skulle ju ha börjat idag. Shit happens. Hoppas att jag är på benen så fprt som möjligt.



Kommentarer

Eva

KRYA PÅ DIG GUMMAN. Vet en liten tjej som väntade på dig igår söndag. Frågade ofta, Milla?


17:57:57 / 2009-06-15 / http://tapeterochteak.blogg.se/

elin

ojj lät inge vidare:O:S

hoppas att du blir bra fort!!=)


23:11:39 / 2009-06-15 / http://elinnstrandberg.blogg.se/

Namn
Mail...
Blogg

Trackback