090512 - Rättelse...

Nog trodde jag att jag kunde chilla på till 11.28 idag. Nej, inte det..

När jag reste mig från denna plats framför skärmen för att dra mig mot badrummet passade jag på att kolla mobilen. Tre nya sms, alla med nästan samma innehåll. Frivillig repetitionslektion inför kemiprovet 10.45. Klockan var då 09:50. Bussen som skulle hinna in till stan skulle gå om tjugo minuter. Inte en chans i världen att jag skulle hinna. Skickade ett sms till Alexander, han skulle dit och Camilla var osäker om hon skulle fara. Tänkte, what the hell? Skynda dig, ring farfar och hoppas vid gudarna att han kan skjutsa dig. Sagt och gjort. På tjugofem minuter var jag klar, farfar stod ute och tutade och jag drog på mig skorna och jackan. I tid kom jag. Fem minuter innan. En eloge till mig, tackar.

Dagen flöt väl på som väntat, provet gick väl lite knackligt men man har ju inte haft den bästa läraren heller... Och på tal om lärare som inte riktigt håller måttet, jag höll nästan på att koka över idag. Måste berätta det också.
Lektionen efter kemiprovet, Digitalt skapande, skulle börja kvart över två så att vi skulle få en liten rast mellan. Vi gick upp till datasalen och blev insläppta av en annan lärare. Jag började jobba lite i Flash då jag ville göra om min portfolio, men det hör inte hit. I allafall så kom aldrig vår lärare, klockan blev tjugofem över och närmade sig halv tre.
Jag och Ellen gick till arbetsrummet där hon borde sitta, vår lärare. Det var ingen som öppnade men vi hittade Sven som verkade mer förvirrad än vanligt och frågade om vi inte sett Gunilla, vår lärare, i vår datasal. Men allvarligt? Går man och letar en lärare som finns i samma rum? Skulle inte tro det nej.
Efter en undersökning i receptionen där de inte kunde tro sina öron att Gunilla skulle missa en lektion. Receptionisten gick in i lärarnas fikarum. Och vem satt inte där förutom Gunilla med en kaffekopp och snackade med rektorn. Och värst av allt var att hon skyllde på att hon trodde att det var måndag. Å, jag fick kämpa lite för att inte säga något.

Detta blev ett mastodont inlägg och egentligen borde jag väl nämna litegrann om körkortsteorilektionen också. Men det var liksom inte något speciellt med den, vi var ganska många och läraren tyckte att teoriboken sög.

Det var väl ungefär allt för den här gången. Over´n out.



Kommentarer

Namn
Mail...
Blogg

Trackback