Marknadsundersökning

Började med 3d animeringar idag. Hade varit riktigt kul om man inte hade en lärare som hänger en över axeln hela tiden, påpekar hur man ska göra och frågar vad man gör. Han går mig på nerverna. Utan tvekan, skulle nästan kunna byta ut den lektionen mot programmering. Och det såg inte kul ut.

Var förbi killarna idag på deras programmeringslektion. Anledningen var att vi ska fråga 100 pers, dela ut vår enkät. Varför inte börja med våra egna ITare? Det tog en liten stund för alla att svara så jag satte mig bredvid Alexander och allt jag såg på hans skärm var massa bokstäver och tecken. Det är en lista och sedan kategoriserar den raderna i listan. Himla coolt, förstod inte riktigt vad han menade men visst.
När vi var klara hos dem så drog vi vidare till en teknik etta, de hade Olle i matte och han blev jätteglad över att vi kom dit. Han presenterade oss som sina vänner och sedan fick vi svara på frågor om hur man lyckas på teknikprogrammet och om fysik b verkligen är värt att gå. Fast det var kul. Vi har bara 50 pers kvar nu att fråga.

Skrev lite på mitt svenska tal på bussen, har skrivit ännu mera nu. Men vet inte riktigt om jag är nöjd, måste få lite feedback på det.

Förövrigt måste jag klaga på mattanterna igen. Idag skulle vi få lax (visst det är skolmatslax men endå!), vi gick på lunch tio över tolv och ryktet om att maten var slut spreds sig som en löpeld. En del av pojkarna skulle på Dallas så de brydde sig inte. Nej, jag och Alexander gick fort som attan till matsalen. Jag var hungrig, hade varit det ett bra tag. Visst, lång kö. BF kollade och ingen fisk fanns det. Varmkorv och mos var det. Efter säkert tjugo minuter i kö fick vi mat. En enda matkö var öppen också. Anledningen till att det var slut mat var att portionerna de räknat på var så små... Dåligt, dåligt...



Kommentarer

Namn
Mail...
Blogg

Trackback