SOMMARFEELING?

På min väg till skolan passerar jag två grabbar som dragit ut varsin stol samt en grill. Köttet (eller vad det var..) ligger på och allt känns så där lagom härligt. Termometern visar drygt tio grader i skuggan på min balkong och jag förvånas över de framtöade cyklarna som varit nästintill gömda.

Hade jag bara kunnat dra på mig solglasögonen och haft tid att snöra conversen hade det varit totalt awesome. Men med en förkylning som jag hoppas är på bortgång funkar inte linserna så bra, glasögon är vad som gäller. Och hur mycket reklam det görs för solglasögon utanpå glasögon skrattar jag reklamen i ansiktet. Aldrig.

Påsken verkar komma springande med stormsteg, är det bara för att man på senare år smygit bort från kyrkan eller vad är grejen? Alla kycklingar och ägg som bombarderar bloggvärlden... Jag har inget påskpynt och vill inte ha det heller. Tror att det är de glada färgerna som glädjer oss efter en himla deprimerande årstid. Och färger, ja det har jag redan. Så det så.



Kommentarer

Elin

Haha, jag pyntar med krukan jag fick av er förra påsken ;)


17:33:46 / 2011-04-14 / http://sweeteyes.blogg.se/

Namn
Mail...
Blogg

Trackback