090608

Gratulerar till nittonåringen som fyller idag och självklart artonåringen som fyllde igår. Stora dagar.

Började dagen med fysik. Yeej och så vidare, räknade lite och fick veta att som det är nu så räcker inte mina prestationer ända till ett MVG. Men nästan. Fick tillbaka matteprovet och jag hade fixat ett VG där. Skönt, nu kan man andas efter det svåraste provet i manna minne. Efter en sväng till stan och njutning av solen som faktiskt sken idag så bar det av till engelskan. En utvärdering skulle göras och efter att jag loggat in på FirstClass så såg jag att jag hade fått ett MVG i fotografisk bild. Betyget i engelska, inte riktigt lika bra men toppbetyg för att vara i just det ämnet. VG+. Synd bara att det där lilla pluset aldrig syns i betygen. To bad men det är sanningen.

Eftersom Isabel mystiskt har försvunnit i dag så har jag spenderat en hel dag med grabbarna. Riktigt kul har vi haft och det gick till och med så långt att vi började prata om skolavslutningskläder. Nu dissade Boman dock hela fenomenet och gjorde klart att helt vanliga kläder skulle duga. Jag och Alexander har tänkt trotsa denna månads låga värme och köra på shorts. Aldrig i livet att jag drar på mig en klänning i onödan. Nej, nej och inga skor har jag hittat heller. Nu har lider jag ju inte av någon brist på just den varan. Självklart har jag ett par som jag kan använda men jag hade sett ett par skitfina i går men de fanns inte kvar. Tråkigt. Fast jag hittade en väska istället. Alltid något. Just det, ett halsband och ett par örhängen blev det också.

Innan jag slutar så tänkte jag bara säga att jag och mamma var och såg Änglar och Demoner igår. Visste inte riktigt vad jag skulle tycka innan, man hade hört både ris och ros om den. Fast nu i efterhand så måste jag säga att den var riktigt bra! Helt klart sevärd. Gillar att vetenskapen möter religionen. Inget känns riktigt mossigt.



Kommentarer

Namn
Mail...
Blogg

Trackback