EEEN BYGGARHJÄLM, EN BYGGARHJÄLM...

...det är bra att ha
ramlar man så slår man sig
men inte om man har en byggarhjälm!


Hemma från Geosektionens sittning. En trerätters med fläskfilé och pot gratäng till varmrätt. Gott. Första sittningen av många, verkligen något nytt att lära sig. En finare tillställning med etikettregler och gyckel bland annat. Livet har verkligen ändrats. Vart man än vänder sig hör man en annan dialekt. Man identifierar sig med folk från Övik. Hallå, Övik är verkligen inte norrländskt. Men folket är trevligt och varje minut är en upplevelse.
Visste ni förövrigt att när man upptäckte Amerika var det egentligen ett misslyckat försök från LTUs sida att åka till månen med hjälp av en slangbella? Eller att det var Gustav II som under 1600talet uppfann internet. Nae, det trodde jag väl inte heller.


Ja, i övrigt så är allt bra här uppe. Lite smådeppigt när resten av familjen åker på semester till Mallorca en vecka men jag har det trevligt här. I morgon tänkte jag ta en sightseeing. Sätta mig på cykeln och se vars jag hamnar.



Kommentarer

Namn
Mail...
Blogg

Trackback