SISTA VECKAN.

Hemkommen från en alldeles underbar vecka på Cypern. Att vakna och gå ut på balkongen och det som möter en är Medelhavet så lång man kan se. Att njuta av som minst 30 grader och tre moln på avstånd under en vecka. Dricka frappucino på Starbucks och äta alldeles för mycket halloumi. Bli serverad smoothies, limesorbet och kalla handdukar vid poolen. Äta grekisk yoghurt med vattenmelon och bli serverad kaffe till frukost. Ja jag tror att ni förstår, det var helt okej.
Gjorde min omtenta i fysik 3 igår, ett bryskt uppvaknande. Håller nu tummarna för ett godkänt. Insåg att målare är ett folkslag som är sig lika vart man än befinner sig. Men nu vaknar alla tankar och idéer till liv. Oj, pengarna kommer nog att spruta iväg...
Så nu några dagar ledigt innan skolan börjar om på måndag. Hämtade ut den nya kurslitteraturen idag. Med instuderingsfrågor som "Vad skillnaden mellan färg och lack?" och "Vilka träslag används ofta i Sverige som golvmaterial?"samt "Vilka skillnader i egenskaper finns mellan kakel- och klinkerplattor?" känner jag att jag nog måste plugga hårt för att sätta mig in i detta helt främmande ämne. Eller vad säger ni mina kära kollegor?



Kommentarer

Eva

låter som ni haft helt underbar vecka. Sedan låter det som denna kurs kommer gå galant.


17:57:53 / 2011-08-24 / http://www.bolindesign.se

LindaH

Hahaha, gissa om du har mycket gratis på denna kurs. Det kommer ju att gå räserfart!

Ps Klinker är bränt i högre temperatur ca 1200 grader som får det att bli håradre och tätare.(sintrat) Kakel är bränt i lägre temperatur ca 8-900 grader som gör att den är starkt sugande material om den inte får glasyr på sig (glas=tät)(Tänk blomkruka)Ha det bra, kram


22:48:02 / 2011-08-24 / http://lindaisy.blogg.se/

Karin J

Är det värmen som gjort att du glömt en massa vi försökt lära dej... ?


10:28:23 / 2011-08-26

Namn
Mail...
Blogg

Trackback